Automatycznie przetwarzana e-faktura musi być archiwizowana. Do przedsiębiorcy należy decyzja w jaki sposób chce przechowywać swoje rozliczenia. Najprostszym i najtańszym sposobem jest archiwizacja w formie elektronicznej. Nie generuje to kosztów wydruku i utrzymywania przestrzeni magazynowej. Według rozporządzenia MF przechowywanie e-faktur musi spełniać warunki autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności. Dokument ma być łatwy do odszukania i przedstawienia w trakcie kontroli organów skarbowych.
Zgodnie z Ustawą o rachunkowości dokumentację podatkową należy przechowywać przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. W Polsce zniesiono obowiązek przechowywania faktur wyłącznie w formie papierowej. Archiwizacja elektroniczna jest nie tylko dopuszczalna przez organy podatkowe, ale również pożądana. Stosowany przez EDISON S.A. System Archiwizacji Faktur Elektronicznych (SAFE) pozwala na elektroniczną archiwizację dokumentów zgodnie z wymogami prawnymi. System zapewnia bezpieczne przechowywanie i dostęp on-line z użyciem szyfrowanego połączenia. Gwarantuje to ochronę przed wglądem niepowołanych osób. Przechowywane dokumenty są dostępne tylko dla osób posiadających odpowiednie uprawnienia.
Więcej o archiwizacji e-faktur można przeczytać na stronie https://www.edison.pl/archiwizacja-dokumentow-elektronicznych