28 marca 2018 roku SOFTIQ zawarł z ZUS umowę na utrzymanie Portalu Klienta oraz Szyny Usług (ESB) – w ramach Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Przedmiot umowy obejmuje m.in. utrzymanie, naprawę błędów oraz podniesienie wydajności systemu. Obszary obsługiwane przez PUE, które obsługują statutowe cele Zakładu to między innymi:
- ePłatnik – obsługa przez płatników składek - zgłaszanie osób do ubezpieczeń oraz deklaracji rozliczeniowych.
- Profil płatnika – jedyny kanał pobierania zaświadczeń o niezdolności do pracy (elektroniczne ZLA).
- Jedyny kanał udostępniania informacji o klientach ZUS dla MRPIPS, 340 Powiatowych Urzędów Pracy, ponad 2500 Gmin, Jednostek Pomocy Społecznej oraz samorządów.
- Komornicy – jedyny kanał wymiany informacji w zakresie wniosków komorniczych.
- Lekarze i asystenci medyczni – wystawianie zaświadczeń o niezdolności do pracy (elektroniczne ZLA). Obecnie jest wystawianych około 50 tys. zaświadczeń dziennie. Do 30 listopada 2018r. istnieje możliwość wystawiania ZLA jeszcze w formie papierowej ale od 1 grudnia będzie to jedyny kanał wystawiania ZLA.
- Wszyscy klienci Zakładu – składanie kilkuset rodzajów wniosków i innych dokumentów do ZUS oraz prowadzenie dwustronnej korespondencji w formie elektronicznej.






